Inni, inni, inni

2015 óta több mint 2000 embert ült már velünk szembe és tettük fel nekik a kérdést: Mennyi folyadékot fogyaszt naponta és mit?  Sokan bizony szemüket lesütve válaszoltak, „nagyon keveset, fél liter is sok, ha egy nap megiszok” vagy épp boldogan újságoltátok, „hú, nagyon sokat, 1 litert is naponta”.

Tudjuk, hogy milyen jelentőséggel bír a bőséges folyadékfogyasztás, azonban gyakran még ezek tudatában sem törekszünk erre. Sokak számára mumusként hathat, ha egy nap folyamán több liter vizet kell elfogyasztani, munkájuk, teltségérzetük, feledékenységük miatt. A nyári szezon kellős közepén, úgy gondoltuk, segítünk a kevés folyadékot fogyasztóknak a bevitel növelésében néhány ötlettel.

Lássuk, hogy mik azok a folyamatok, tevékenységek, melyek során vizet veszíthetünk.

Csak azzal, hogy naponta többször pisilünk, közel 1,4 liter folyadékot veszítünk, a légzéssel 300 ml deficitre számíthatunk, ami edzés közben fokozódik, és még a széklettel is 200ml folyadékvesztést zsebelhet be egy átlagos ember. Tehát ha ezeket összeadjuk, akkor közel 2 liter folyadék csak úgy elmegy naponta a szervezetből. Megdöbbentő a szám már így is, és akkor még nem beszéltünk a vér hígságához szükséges mennyiségről illetve az ízületek, csigolyák közötti folyadékról, amelyek nélkül csúnya kopások, a gerincnél sérvek is létrejöhetnek a hiányában.

Na de akkor hogyan turbózzuk fel a folyadékbevitelt?

Ki mondta, hogy csakis tiszta csapvíz vagy ásványvíz formájában lehet folyadékot fogyasztani? Rengeteg opció van arra, hogy tegyünk izgalmassá az unalmas, ízetlen vizet.

Bátran próbálkozzunk különféle zöldségekkel, mint például az uborka, vagy gyümölcsökkel, mint az alma, ribizli, levendula.

Használjuk ki a nyár lédús gyümölcseit, zöldségeit, készítsünk belőlük turmixot, vagy együk őket nyersen.
Ha még a víz megváltozott íze sem hozná lázba a notórius nem ivót, segítségére lehetnek különféle mobiltelefonos applikációk, melyek figyelmeztetik használójukat, mikor eljött az idő egy kis vízivásra.

Ha kávéimádók vagyunk nem árt észben tartani, hogy a koffeinnek vízhajtó hatása van és ezáltal, hiába viszünk be több deci kávét nap közben a szervezetbe, azt mind mínuszban kell számolni a napi folyadékmennyiségbe.

Eleinte a megemelkedett folyadékfogyasztás, emelkedett vizeletürítéssel is járhat, azonban ez nem azt jelenti, hogy alább kell hagyni a bevitellel. Szép lassan ugyan, de újra a régi lesz a rend egy kis idő elmúltával.

Ha pedig végig olvasta a cikket, hajtson fel egy pohár vizet jutalmul!

Keresse Irodánkat továbbra is bizalommal:

Szentes, Rendelőintézet, I. emelt 118-as szoba, 63/313-244 263-as mellék, efi@szentesi-korhaz.hu, www.szentesefi.hu, www.facebook.com/szentesefi

Czakó-Kádár Viktória